Creep – En serie om bitterhet

Creep läses nerifrån –> upp.

Creep – Inför Kapitel 4.

leave a comment »


 

Tarantel
Tarantel

Jaha, då var det dags för Kapitel 4. Vilket är lite konstigt, med tanke på att efter Kapitel 3 så bestämde jag mig för att lägga ner skiten för alltid. Vafan ska man säga? Bloab har en tendens att kunna övertala de mest envisa. Sen 2004 då jag slutade rita Creep så har jag försökt göra andra serier och snyggare versioner av Creep, men har varken tid eller ork att göra Creep på något annat sätt än det jag gör nu. Jag försökte rita den med bläck ett tag, eller färglägga den, men det är tekniker som jag inte kan överhuvudtaget och det blev aldrig lika snyggt som då jag bara ritade med blyerts. Så nu kör jag på samma koncept som tidigare, det verkar fungera.

Jag har under den senaste veckan haft problem med min gamla Scanner och programmen till den. Bland annat så är den installationsskivan jag har kvar på tyska… Plus att scannern inte ens fungerar på de datorer jag försökt installera den på. Men jag har fått låna en scanner. Därför är kvalitén på bilderna lite dåliga då jag vart tvungen att förminska dom i MsPaint, men inte fula eller oläsbara, därför lägger jag upp dom som dom är nu. Om jag fixar ett bättre program så omformaterar jag dom igen och bara byter ut dom. Men dom flesta personer skulle nog inte märka att det är någon skillnad, så skit i att jag gnäller här.

Idag kommer jag att ladda upp 10 av dom nya stripparna. Sen kommer jag att regelbundet lägga upp minst fem (helst fler) nya strippar varje fredag, som ett litet godis till helgen. Alla längre historier som jag ritar kommer även att läggas i samma inlägg så att det inte blir allt för svårt att hänga med.

Creep läses fortfarande nerifrån och upp. Så dom äldre seriestripparna finns längre ner på sidan och arbetar sig upp till högst upp där dom nyaste finns. Om jag hittar en bättre sida för min dagbok i serieformat så byter jag, men för tillfället så funkar det bra här så jag kör på WordPress.

// Tarantel

Written by Tarantel

27 augusti, 2010 den 12:40

Publicerat i Allmänt

Kommentera

